05 November 2009

sambungan..

salam.
setelah lama tinggalkan menulis, sambung la skit..
okay dekat malaysia..
byk problem yang saya hadapi,,
yang pertama cepat lupa tarikh dan hari..oleh itu mak saya buat macam whiteboard utk tulis hari dan tarikh2 appointment yang ada..
kedua mengenai solat...sebelum daripada seminggu sebelum puasa tu, saya mungkin tk solat, tapi ade juga yang ajar dan ajak saya solat,, ibu bapa, adik dan kawan...mereka yg ajar saya balik,,pastu ambil mudhu', pasal ni sequence utk basuh mana dulu saya lupa..tapi setel difikirkan lama2, tgk org ambil wudu', baru la nak igt,
mengenai segala appointment tu, ade pergi Hosp Serdang, Hosp KL ngan hosp putrajaya,
kat serdang buat physiotherapy, kt KL pegi neurolohgy nyer dept., ade sekali ade buat test, kt putrajaya buat test pancaindera, kot2 ade defect kat mana2..
pasal org datang melawat plak, amazingnya diorg kata saya boleh kenal diorg, tk tau la camner,,tapi segala event tu sumer saya tk igtla..
ramai datang, sedara mara, jiran, kawan2, laki atau perempuan..
diorang kata saya ni seorang perndiam,, tapi rasanya sebelum ni mmg pendiam pon,,maybe lagi diam la,
semua kisah2 ni byknya org yg ceritakan, saya sendiri nak tau susahla, kecuali bermula seminggu sebelum ramadhan..
alhamdulillah saya dapat habiskan puasa dan tarawikh secara full..
pasal makan pula, saya punya kuantiti makan berkurang, seciput je amik nasi, bukan tk selera, makan je, tapi makan sikit je dh knyg, sekarang ok la makan,,dah balik macam biasa kot..
okay mengenai recovery saya, mungkin ramai yg nk tau,,sape yg duduk dekat dgdn saya mungkin igt saya dah sembuh sepenuhnya,,tapi sekarang baru 90% , angka ni saya sendiri yg nilai, bukan Dr.
Dr, kata injury saya ni , yg dinamakan brain contusion ni akan menunjukkan tanda nak pulih sikit 6 bulan hingga 2 thn, sekarang baru nk masuk bulan ke 5, so tk tau la, mungkin saya punya recovery ni cepat sikit kot, alhamdulillah..
and sekarang mmg kena study lebih sikit, tk tau la ni normal ke untuk sume org atau perasaan saya, kot2 saya ni terlebih risau..tu jer...
ok la, ni saja nak tulis, panjang la pulak, harap bersabar le nak baca semua tu ye..
ada lagi kisah2 yg tk didceritakan lg, di masa lain pulak ye..
ok wsalam..

3 comments:

  1. salam alayk

    mungkin aku jarang jmpe ko so x pasti sgt cmne ko nye improvement, tp don't worry la, i'm sure u'll recover the remaining 10% in no time insyaAllah =)

    ReplyDelete
  2. test pancaindera??
    hebat btul nama test ni..ala2 bahasa melayu klasik la pulak,hehe..

    jom ekem,main bola..tp ko jangan activ2 sgt..jaga2 skit..

    ReplyDelete
  3. yup btol, test pendengaran, dengan speaking test je, kira pancaindera la tu,,,

    ReplyDelete